Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 25. september 2009

Tusen takk

Ja, jeg har lyst til å si tusen takk til alle dere som leser bloggen min, dere som legger igjen masse hyggelige kommentarer hos meg, og dere som hjelper meg når jeg lurer på noe.
Uten dere hadde jeg f.eks ikke funnet ut hvilken fugl jeg nettopp har hatt besøk av på Ristorante Bianco, nå rett etter nyåpningen - Juni - jeg tror du har helt rett - det er nok en Hagesanger. Og det er jo så hyggelig å høre at dere vil se mere fuglebilder - jippiii :-)
Og når jeg bare har et ønske i denne verden, og det er å strikke et skjørt jeg ikke har oppskrift på, hvem lar meg da arve bladet sitt slik at jeg kan få strikket akkurat dette - jo det gjør Misha. Og Misha - skjørtet er nå blokket og skal bare syes isammen :-)
Og alle dere andre også - hva hadde bloggen min vært uten dere!
I dag leste jeg Merete's blogg og hun viste frem en ny notisbok hun hadde fått. Slike ting gir henne inspirasjon til å lage all den fantastiske quiltingen hun driver med. Jeg har en haug med slike vakre notisbøker, men jeg tror ikke de er til noen inspirasjon hehe. Det er mer en samlemani jeg har, jeg bare MÅ kjøpe disse vakre sakene jeg finner i bokhandelen, og jeg har ikke råd til å bruke de til noen verdens ting. De ligger der og samler støv, og innimellom tar jeg de frem og beundrer de - denne f.eks - er den ikke nydelig??


Og på snakk om fuglemating...
Her er en jeg hadde besøk av i går - en av naboens katter. Han ligger under grana og lurer på småfuglene, men den gang ei pusefar, nå har jeg lurt deg! Det er så langt fra fuglemateren til busker og trær at fuglene ser deg hver gang du kommer snikende - ikke en fugl får du tatt :-) Jeg råder deg til å gå på musejakt istedet, hvis du vil ha middag da.

Og med denne solfyllte fredagen, med utsikter til en totalt avslappet helg uten en eneste plan for å gjøre noe som helst fornuftig - ønsker jeg dere en riktig god helg!

I would like to say thank you to allmy readers, all of you that make so lovely comments in my blog, and all of you that are so helpful in many ways. Thank you to you all, my blog would not have been the same without you!
To name a bird is not easy, spesially when I have no experience with those little ones, but Juni gave me the answer... And Misha, when I wrote about the lovely skirt I so wanted to knit, you sent me your magazine so I could forfill my wish - and I can tell you - the skirt is now blocked and only thing left is to sew it together :-) Thank you to you all that makes it fun to blog!
When I visited Merete's blog today she showed a notebook she has been given as a gift, and she say that these things give inspiration to her quiliting. I too have books like that, but mine does not give me inspiration, it is only a need I have to collect them. I don't use them for anything, I just admire them, is not the one you see in the photo a beauty?? I was so releaved to hear that you all want to see more of my bird photos, and guess who visited my garden yesterday - one of my neighbours cats. But this time I have made it difficult for you little friend - you will not be able to catch a single bird! The distance from the trees to the birdfeeder is so long that they always can see when you are visiting - you better change to micehunt if you don't want to stay hungry :-)
Happy weekend!