Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 24. september 2009

ABC i ord og bilder

Da er vi igang med en ny runde ABC i ord og bilder og første bokstaven i alfabetet er jo A.

Jeg tenkte at jeg i denne omgangen skulle prøve å vise bilder fra byen Gjøvik hvor jeg bor. Det blir jo som å hoppe etter Wirkola, med alt det flotte vi har sett fra Petunia i forrige omgang - men jeg prøver nå allikevel jeg da :-)

Arkitektur ble valget, og jeg har vært nede på båthavna og tatt bilder av Skibladnerhuset.

Det er et utrolig stilig bygg etter min mening. Glassveggene er så vakre når Mjøsa speiler seg i de, og spissene i forlengelsen av taket er prikken over i-en.

Dette huset ble bygget for endel år siden fordi Skibladner trenge et sted å ligge om vinteren. Det kostet helt sikkert en masse penger, og det hadde det sikkert vært verd hvis båten hadde ligget her om vinteren... Etter det jeg har skjønt blir Skibladner lagt i dokk ved Minnesund etter endt sesong, og huset - ja her holdes det visst konserter en gang i blandt :-)


Photos from Gjøvik port. This is buildt so DS Skibladner has a place to stay during winter. Problem is, that she never use the house - what a waist of money.... But the building is awsome I think :-)