Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 19. august 2009

Gøy med internett

så lenge det virker...
Neida, jeg skal ikke klage på nettet vårt, det er kjapt og stabilt takket være en datafreak her i huset - det er nettbutikker jeg klager min nød over :-)
Verden der ute er full av flotte nettbutikker som selger garn og pinner, mønstere og alskens strikkerelaterte rekvisitter som man bare mååå ha. Jeg har visst brukt endel av de butikkene, og god service har jeg fått uten unntak. Det er særlig en butikk jeg har brukt mye, og jeg gleder meg ofte jeg over garnfunn derfra og kanskje særlig Clover heklenålene mine er er jeg virkelig fornøyd med.
Men hva skjer i sommer - butikken med superservice og alle herlighetene får problemer med dataen ser det ut for - og jeg får ikke bestillt varer. Ikke over en periode på en uke eller to, det hadde jo gått ann selv om abstinensene kravler i kroppen, neida, over en så lang periode at jeg tror jeg gir opp hele butikken :(
Det er supersynd, for garnet jeg skulle strikke det nye skjørtet mitt av finner jeg bare der - nå må jeg utforske noe annet...
Og jeg trenger heklenåler i halvstørrelser - Clover heklenåler - vel, i dag måtte jeg kjøpe en slik norsk en i str 4,5 bare for å få heklet ferdig tunikaen min - de er jo fæle å hekle med spør du meg...
Vel, har jeg ikke større problemer enn dette i livet mitt så bør jeg kanskje ikke klage :-), men litt frustrert har jeg vel lov til å bli ?
Og kjøpestoppen er opphevet forresten :-)

Men se her da dere, her er skjørtet jeg har tenkt å strikke - er det ikke fint?? Jeg må nok ha det litt lenger da, er jo ikke tenåring lenger heller.

Og så var det garnet da. Går det ann å strikke skjørt av Viking Sportsragg tror dere ???
I ren frustrasjon over å ikke få handlet på nett gikk jeg løs på garnlageret mitt og fant 10 nøster med sort. Hadde jo tenkt å kjøpe sort garn, og det hadde jo vært greit å bli kvitt dette garnet også da. Men jeg vet ikke helt...
Garnet er en god erstatning i forhold til dataene på garnet i oppskriften så den delen er helt grei...
Tror jeg bare må prøve jeg, kanskje blir det kjempeflott :-)

I am a little frustrated because the webshop with the yarn I was going to order for my new skirt is still out of order... In my stash I have a lot of black sockyarn, and I am so tempted to try to use this. It is a perfect substitute I think regarding the gauge so why not try... And destashing is good :-)