Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 5. november 2009

Fredag igjen

Jeg syntes ukene bare raser avgårde jeg, nå er det ikke lenge til jul :-)
I ABC i ord og bilder denne uken har vi kommet til bokstaven G, og den er ikke fryktelig vanskelig siden jeg prøver å vise bilder fra Gjøvik.
Nå finnes det jo utallige ting som heter Gjøvik et eller annet - men valget mitt har falt på Gjøvik kirke.



Kirken er iflg menigheten sine websider oppført i 1882. Den er oppført i tømmer og er en av Norges få kirker som er bygget i nygotisk stil. Av denne grunn er den listeført hos Riksantikvaren.


Jeg syntes det er en veldig vakker kirke, og går man på førjulskonsert her kan man ikke unngå å få julestemning. Som regel så ligger jo snøen fin og hvit utenfor også på den tiden.


Og så kan jeg jo ikke la være å ta med Gjøvik Fotoklubb da :-)
Nå er det snart et år siden klubben ble startet, og dette året har vært over all forventning. Siste medlemstallet jeg hørte var 180 og nye kommer stadig til. Det har vært kurser, fotosafarier, medlemsmøter, sosiale sammenkomster og jeg er glad for at jeg meldte meg inn. Jeg har lært masse om foto, og blitt kjente med mange utrolig koselige mennesker som har samme interesse som meg - skravla står ikke stille på noen når vi treffes :-)
Så skulle du bo i omegnen her og ha interesse for foto - meld deg inn - det vil du ikke angre på!


Photos from Gjøvik Church, buildt in 1882 - and a banner from the photoclub I am member of.