Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 4. november 2009

Med helsa som innsats

har jeg endelig fått tak i knapper til Sukkertrøjen som har ligget ferdigstrikket noen måneder nå.
Nei, jeg blir ikke glad når jeg i disse svinetider blir møtt at en nysende og snørrende ekspeditrise som kortpustet spør om hun kan hjelpe... Jeg hadde flere hobbystash ting jeg skulle ha fyllt på fra den butikken, men det ble med disse knappene - og jeg som var ute for å shoppe litt villt og uhemmet :-)

Selvfølgelig burde det vært tatt bilder av jakken med meg inni, men min kjære var ikke tilgjengelig for foto-oppdrag akkurat nå, og det er akkurat nå jeg følte for å blogge jakken :-)

Sukkertrøjen er mønster fra Marianne Isager sin bok Strik a la carte. Boken er utsolgt fra forlaget, men på biblioteket er den mulig å få lånt :-) Jeg har strikket i en tråd Filcolana Indiecita alpaca og en tråd Kauni lace garn - på pinne 3mm hvis jeg husker riktig.


Her er det kaldt og vått om dagen, stakkars småfuglene mine, de ønsker seg nok en Ristorante Bianco med tak, vegger og varmekabler.


Sugar jacket with pattern from the book "Strik a la carte" by Marianne Isager. Knitted in Filcolana Indiecita alpaca and Kauni lace with 3mm needles. This jacket has been almost a FO for months, only missing the buttons. Now here it is, and yes I know, it should have been shown modeled. But I had no one to take a photo of me and the jacket right now, and right now is when I felt for blogging it :-)