Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 27. oktober 2010

Fullmånen

hviler seg i sengen av tretopper før den skal ut på nattens runde



Jeg så dette fra stuevinduet mitt her om kvelden, røsket til meg kamera, hoppet i skoene, raste ut døren, rundt husveggen, opp trappen bak garasjen, og fanget øyeblikket.
Først da jeg var ferdig med å ta bilder la jeg merke til at hvis jeg hadde senket linsen et par cm hadde jeg tatt bilde av naboene som satt pent i sofaen og så på tv...
Jaja, jeg får gi dem en forklaring neste gang jeg ser de - det er jo ikke min skyld at månen står opp rett over hustaket deres :-)

Full moon resting in a bed of treetops before starting the round for the night.
I saw this scenery through my livingroom windows the other evening, catched my camera, jumped in my shoes, run out the door, around the corner, up the stairs on the back of garage, and cought the moment.
It was not until I was finished shooting I noticed that if I had lowered my lens a couple of cm, I would have shot my neighbours resting in their coach watching television...
Well,well, I maybe need to explain next time I see them - but really, I am not to blame that the moon raises just over the roof of their house :-)