Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 31. oktober 2010

Et hakk

nærmere ferdigstrikket juleønskeliste.
Sokkepar i Opal, strikket på pinne 3, to rett-to vrang hele veien. Enkelt og greit.



Jeg kjøpte et 150 gr nøste Opal 6 tråds sokkegarn for lenge, lenge, lenge siden. Helt i starten av nettshoppe karrieren min tror jeg. Da jeg fikk pakken i posten ble jeg sååå skuffet. Fargene på garnet var fine, og sammensetningen av disse fargene ble lekker, men garnet var jo så stivt. Så jeg gadd rett og slett ikke å strikke noe av det jeg, det har ligget i flere år i bunnen av garnstashet. Da jeg skulle finne garn til sokker fra ønskelistene til jul kom jeg over nøstet igjen, og tenkte - what ever - jeg prøver. Var hele tiden sikker på at jeg skulle ende opp med et par stive raggsokker til meg selv...
Men da de ferdige sokkene var vasket ble de jo så gode og myke! Kjempeherlige! Og nå lurer jeg bare på hvorfor jeg ikke skjønte dette for lenge siden, det er jo så mye garn som blir skikkelig mykt etter å ha vasket ferdigstrikken.

One step closer to finishing wishing lists for x-mas.
One pair of socks, knitted in Opal yarn on needle 3mm, knit two-purl two. Easy knit.
I purchased this 150gr skein of Opal yarn long, long,long time ago. In my early webshop days. The colors are great, but the yarn was not very soft, and I was so disappointed when my postman delivered the parcel. The skein has been resting in the bottom of my stash, but now, searching for yarn for socks, I thought what ever - I will give it a try - and what do you know, the socks became sooo soft after a soak :-) Perfect :-)