Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 19. august 2010

ABC i ord og bilder

Da er det den dagen i uken igjen, nemlig dagen for ABC i ord og bilder.
Vi har kommet til bokstaven S, og egentlig skulle jeg vel i dag vist bilde av en stor og vakker solsikke...
Men det har seg slik at solsikken min ennå ikke har krøpet over halvmeteren, den er godt spist på av små grønne kålormer, og blomsten har jeg ennå ikke sett noe til - kun stilk og noen blader...
Så da går jeg for sau istedet :-)
Sauer er allrighte dyr syntes jeg. Hver sommer går det haugevis av de på beite der vi har hytte, og jeg elsker å bli vekket tidlig på morgenen når de spiser frokost i hytteveggen min. Sååå kos med sauebrek og bjelleklang til vekkerklokke, og enda bedre er det at jeg bare kan snu meg og sove videre, for hvem står vel opp ved sekstiden om morgenen på en fridag :-)
Og så er de jo høyst nødvendig for at jeg skal kunne holde garnlageret mitt på ett visst nivå - norsk ull er i en særklasse syntes nå jeg ihvertfall.



Sau = sheep
We have a lot of them around our cabin all summer, and what is better than to wake up to the sound of their lovely baaaaa's and their bells every morning :-) And even better it is when I can just turn around and fall to sleep again, cause who is actually getting out of bed six o'clock in the morning in the weekend :-) And then they are nessesary for me to keep my yarnstash with the right quality - Norwegian wool is different from other wool I think...