Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 27. juli 2010

Tunika x 2

Ja du leste riktig, her kommer det 2 tunikaer, fix ferdig :-)
Den første, Still Light Tunic, ble ferdig nesten før jeg fikk sukk for meg.
Dette skulle være sommerstrikken min, grei rettstrikk som passet til feriestrikk, tvstrikk, skravlestrikk - ja igrunn perfekt sommerstrikk.
Jeg regnet med at den skulle vare hele sommeren, det går jo ikke særlig fort å strikke et så stort plagg på pinne 3 - og jeg regnet med at det skulle blir et utrolig kjedelig strikketøy :-)
Men dengang ei, centimeterene bare fløy avgårde, det var spennende å se hvordan den ble ettersom den ble lengre og lengre, og lommene gjorde nok sitt til at det ikke ble kjedelig. Vips, etter 2,5 uke var jeg ferdig :-)
Strikket i Arwetta classic, farge rødkløver. 7 nøster brukte jeg. Jeg er SÅ fornøyd, og skal helt sikkert strikke en til - i samme garn, men en annen farge.



Neste tunika gikk ikke fullt så greit :-)
Denne strikket jeg i fjor høst, monterte i mai, og tok bilde i juli...
Oppskriften fant jeg i bladet Simply knitting august 2009, og jeg har brukt Mandarin classic garn. Flere detaljer husker jeg rett og slett ikke...
Jeg var sikker på at denne aldri kom til å bli brukt, det var derfor den ikke ble montert - men så feil kan man ta. Den er jevnlig i bruk og jeg er faktisk blitt veldig glad i den :-)



Ok, that Still Light Tunic was a fast knit. I would never have belived it before I started, but I actually finished in 2,5 weeks. This was supposed to be my knitting during summer... I have used Arwetta classic yarn on needle 3mm, and I LOVE it! Actually I love it so much that I am gonna make one more, in the same yarn, but another color :-)
The other tunic has taken a bit more time...
I knitted the whole thing last fall, mounting was done this May, and photo was taken now in July... The reason for not mounting it; I was pretty sure I never would wear it. But that was a mistake - I love it - and have used it several times this summer :-)
Knitted in Mandarin classic yarn, and the pattern I found in Simply knitting August 2009 issue.