Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 25. oktober 2010

Julekuler

Ja når boken først var i hus, måtte jeg jo prøve meg på noen julekuler.
Jeg fant frem to nøster fra KnitPicks Palette lageret mitt, og satt igang med pinne 2,75.
Den første kulen fikk snøkrystall mønster, men den ble imidlertid litt stor etter min smak. Full av kretivitet tok jeg liksågodt dobbelt tråd og snurret tight rundt ballen fire ganger (slik jeg gjorde når jeg laget de heklede nåleputene) og vips så hadde jeg et snøkrystalleple. Og hvis jeg skal si det selv, så ble dette skikkelig vellykket :-)



Jeg byttet til pinne 2 og fortsatte med gyngehesten og juleklokke - dette var så gøy at det er vanskelig å stoppe.
Men, jeg må gi meg her - jeg har andre ting som skal være ferdig før jul - og så håper jeg at jeg får til en julegriskule sånn i siste juleinnspurten :-)

Well, with the book in my hands I could not resist knitting some Julekuler.
Knitted in KnitPicks Palette yarn on needle 2,75mm the ball got a bit too big for my taste, so I made an apple out of it instead. Made just like I did with the crocheted pin cushions.
On needle 2mm the balls became just like I wanted them so I knitted two. Boy this is addictive :-) But I have other projects to finish before x-mas, so rest of the balls have to wait - just hope I can finish one with the pig before x-mas - it is so darned cute :-)