Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 12. september 2010

På strikkefronten

Ja, jeg lovet jo et strikkeinnlegg, og her kommer det :-)
Da jeg var ferdig med Still Light tunikaen min, var jeg svært så fornøyd med at strikkingen hadde gått så fort og at det ikke var kjedelig strikk i det hele tatt. Derfor tenkte jeg at en Olive kunne være neste prosjekt, og regnet med samme resultatet her. Men dengang ei, gosj så kjedelig strikk. Jeg måtte sette et forbud for meg selv, og ikke engang se på noe annet garn, for da hadde dette aldri blitt ferdig. Må innrømme at jeg liker fargene jeg har plukket ut utrolig godt :-)



Garnet jeg bruker er Indiecita alpaca fra 123Knit.
Med bare kanten nede igjen å strikke på Oliven, og dermed ikke noe å ta med på hyttetur, fant jeg frem alt Silja garnet mitt. Så langt har jeg kommet på evighetsprosjektet mitt...



Det haster jo absolutt ikke med å få det ferdig, og det er greit å ha et tv/strikkekafè/skravle prosjekt liggende. Var en tur på Nille og fant et garn som heter Senja, og det ser ut til å være rimelig samme garnet så da er jeg reddet hvis jeg trenger mere garn. Jeg syntes fargene ble ganske fine sammen, og har litt tro på at dette kan blir et teppe å ha på en hytte ved havet :-)
Men den stakkars Oliven ble liggende, med noen få omganger igjen å strikke...

As promised- a knit related blogpost from me :-)
When I had finished my Still Light tunic, I was so satisfied with how smooth the knitting went, and when I started the Olive I thought this would turn out the same. No way - this was just incredible boring knitting. I had to forbid myself even to look at other yarns, if not this one never would have finished. But when we went to our cabin I had only seven or eight rounds again, and that was not a knit to bring for several days in the mountains. I then fetched my 18 skeins of Silja yarn and started knitting on my blanket. I think the colors looks good together, and can imagine this as a blanket that suits a cabin by the seaside perfectly :-) And I like the colors in the Olive too - this is Indiecita alpaca yarn, purchased in a Danish web shop. Now I just have to finish the sever or eight rounds...