Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 4. august 2010

Restesokker

Det er lett å strikke restesokker når man har 3 bunter garn igjen etter Still Light tunikaen, det blir jo nesten egentlig ikke restesokker engang :-)
Arwetta classic er jo egentlig et sokkegarn, og i køen min på Ravelry har jeg lagret haugevis av sokker, så her trengtes ingen spesiell planlegging.
Jeg gikk for Thumbelina jeg (Ravlink) - enkelt og greit mønster som egnet seg godt til ensfarget garn. Og jeg strikket ivei, leste mønster og diagram nøye, prøvde første sokken før felling til tå, og var svært så fornøyd da første sokken var ferdig. - Inntil jeg så på bildet av sokken i mønsteret... Det lignet visst ikke svært... Mønsterrepetisjonen som gikk over 12 runder var jo grei, det var bare det at jeg hadde oversett at det skulle juksefletter på de siste 6 rundene også - bare på et annet sted enn de 6 første...
Ja ja, skitt au, det gjør jo ingeting, det er jo ingen som tenker over dette - jeg syntes sokken ble fin allikevel jeg - inntil jeg prøvet den...
Den var et par nummer for stor til meg...
Jeg har nok dratt hælen langt oppover da jeg prøvet før felling til tå - hmf ja dette var jo kjempeflott. Men jeg strikket nå en sokk til istedet for å rekke opp, så nå har jeg et sokkepar som leter etter nye eiere - i et mønster som ligner på Thumbelina :-)



Og da jeg var ferdig hadde jeg så mye garn igjen at det ble et par restegarnsokker til.
Denne gangen med riktig mønster og i riktig størrelse :-)



Ok - I have knitted Thumbelina twice...
The first pair is kind of almost Thumbelina, because I messed up knitting the chart. This I didn't see before the first sock was done, and no way I frog a whole sock... So I knitted one more in almost Thumbelina pattern and was very satisfied actually - until I tried them on... They where too big for mee... In a pequliar way I have done something stange while trying on the sock before decrease for toe...
So then I knitted a second pair - in Thumbelina pattern, and my own size :-)))))