Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 2. august 2009

Frustrert...

I går sto jeg opp til knallvær, solen skinte og alt var bare herlig.
Og da jeg leste i lokalavisen (som selvfølgelig inneholder alle lokale begivenheter) så jeg at den Sibirske nøttekråka har inntatt Gjøvik gård. Den har startet sin årlige fest med å høste inn nøttene i de blå konglene til cembrafuruene, og vil holde på med dette i et par uker fremover. Og hvem kan motstå sjansen til å fotografere en Sibirsk nøttekråke på en vakker dag??
Ned på Gjøvik gård bar det, og jammen fant jeg blå kongler, slike har jeg aldri sett før jeg...

Og slik ser konglene ut etter at fuglen har høstet ferdig. Det ser nesten ut som en utspist maiskolbe... De sitter visst i trærne og ordner dette, for jeg fikk nesten kongler i hodet der jeg vandret rundt for å finne fuglene.

Fuglene var pene, sortaktige med hvite spetter, og de har et flott langt nebb som de plukker ut av konglene med. Men de var sky... Jeg kom ikke på fotoavstand når de satt på bakken i det hele tatt, og oppe i trærne der de følte seg mer trygge hadde jeg heller ikke linse til å nå de. Her er faktisk det beste bildet :-)
Jeg vil ha telelinse!!!
Og i dag var det lite som fungerte. Med lånt speilrefleks på auto ble bildet av glassblåsestatuen blass som bare det...

Og denne jenta får helt merkelig fargebakgrunn...

Men jeg fant denne flotte saken her, vet ikke om det er et steinbord eller hva det er -jeg ønsker meg et slikt til hagen min.

Alt i alt var det en frustrerende dårlig foto tur.
Kaffe kurerer gruff sies det, jeg vet ikke for jeg drikker ikke kaffe... Men sjokolade kurerer frustrasjon - det vet jeg - så etter en tur innom dette stedet
følte jeg meg ganske fornøyd igjen :-)
Og enda mer fornøyd ble jeg da jeg kom hjem og hadde fått mail fra en av mine lesere om at hun hadde bladet med mønsteret til skjørtet jeg ønsker å strikke, og at jeg kunne få overta det - for en herlig dag - tusen, tusen takk til deg!!

Photos shot in a park in the town Gjøvik where I live. Totally frustrating day, with no nice photos - the one with red text is supposed to contain a bird... But after a trip to the chocolate factory in town (last photo) everything felt much better :-) And I felt even better when I came home and found an e-mail from a reader that said she had the magazine I mentioned in my last post, and that she wanted me to have it - oh joy - now I get to knit the skirt - thank you so much!!!