Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 15. april 2008

The end.

Flere har etterlyst slutten på eventyret om de 4 vakre grønne garnnøstene og nå kan jeg endelig vise frem hva de har blitt til; en modifisert Isager Corsage!

Det tok ikke lang tid fra jeg begynte å strikke denne til jeg skjønte at endelig skulle eventyret få en lykkelig slutt. Dette var perfekt match for garn og mønster.
Og mens jeg satt og strikket og lurte veldig på hva jeg kunne lage til "La Fantasien Råde" alongen hvor temaet var Kong Trosteskjegg, fant jeg ut at her var jo en helmatch til.
Kong Trosteskjegg er et eventyr om den overmåte vakre kongsdatteren som skal giftes bort, men hun er så stolt og hovmodig og ingen frier er bra nok for henne.
Vel, der satt jeg med 4 nydelig grønne garn nøster som var rekket opp til gangs fordi de aldri ble det perfekte resultat selv hvor mange mønster som ble prøvet.
Eventyret om kongsdatteren endte tilslutt godt, hun lever lykkelig med sin kjære alle sine dager til ende.
Det gjorde også eventyret om de 4 grønne garn nøstene, de jubler av lykke over hvor fine de har blitt og vil leve resten av sine dager med å være Min Corsage.
The end.
Some had asked for the end of the story about my 4 beautiful green skeins of yarn, and today I am finally able to tell - they have become a modified Isager Corsage!
I noticed right from the start of the knitting that this pattern was the perfect match for my green beauties, and realised that the story finally was going to get a happy ending.
Knitting on the project and thinking of the "Use your fantasy" along and what to come up with for a contribution, I suddenly found another perfect match.
The theme for the along was a fairytale about a beautiful princess that was supposed to be given away for marriage, but she was too arrogant to find a suitable husband - no one was good enough for her.
And with my story of the 4 green skeins, this just had to be my contribution!
The fairytale about the princess ended happily, she is now living with her sweetheart and they will do so happily ever after.
And so did the story about my 4 green skeins of yarn, they will live happily ever after as My Corsage.