Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 24. juli 2010

Utrolig vakkert

Fergeturen tok oss til Karmøy, og vakrere plass skal du lete lenge etter tror jeg.
Været gjorde jo sitt også, knallsol fra blå himmel, og endelig tid for shorts og badetøy.
Jeg er sååå solgt. Hadde jeg hatt muligheten til det ville jeg flyttet på flekken! Her bor man virkelig ved havet, akkurat slik jeg drømmer om.
Vi vandret rundt i Skudeneshavn i timer, og da vi tok en is på brygga hørte vi at det samme dagen var fanget en hai der. Noen av dere så den kanskje på tv2?
Utrolig vakker by, nyt bildene;






Etterpå bar det avgårde til badestranden, og jøjje meg så flott det var der. Og for noen bølger! Leon har badet masse på turen selv om vi har vært litt mer landkrabber, og her tok han helt av. Han syntes det var kjempegøy med bølgene, og vi måtte ha ham i bånd for å ha kontrollen over ham. Han jumpet uti, og når det kom en bølge ble han løftet opp og seilte innover mot stranden - han syntes det var supertøfft! Og uti igjen :-)
Og vi som er vant til overbefolkede strender hvor folk ligger i kø - her var det skikkelig godt om plassen - åh her trivdes vi :-)



Det var mye flott å se på øya, og jeg har haugevis av bilder. Det er vanskelig å plukke ut hva jeg skal ha med, men dette var vakkert, og det må jeg vise - nemlig Olavskirken.
Reist av Håkon Håkonson i ca 1250. Nederst i collagen ser dere bilde av Jomfru Marias synål som heller mot veggen av kirken. Jeg har hørt at når tuppen på denne møter kirkeveggen så kommer dommedag, og at derfor blir det hamret stein fra nålen hele tiden for å unngå at dommedag skal komme. Om det er sant vet jeg ikke... Men den tuppen var lovelig nær veggen...



En ting er sikkert, kan jeg bo slik som dette den dagen jeg flytter til havet - da skal jeg aldri be om noe mer så lenge jeg lever.



Og gjett hva jeg fant da - et skip med det flotte navnet Tone!!!



Og grønne låver! Tenk at det går ann å bli så fasinert av fargen på en låve, men disse gjorde seg så godt kystlandskapet at tanken på å ta frem malepenslene igjen var fremme flere ganger :-)



Takk for meg Karmøy, du har stjålet mitt hjerte, og jeg er rimelig sikker på at vi kommer tilbake en annen gang! Og da skal jeg varsle i god tid på forhånd slik at jeg har mulighet for å treffe innfødte :-)

Shots from Karmøy. I have never been here before, but this island stole my heart. This is the most beautiful place I have ever seen, and if I had the chance I would move on the spot :-) This is living by the ocean for sure (but in my dreams I still have a flat in NYC too lol)
And look at the name of that ship - my first name :-)