Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 23. juli 2010

I enden av en lang fjord

- i Lyngdal, ligger Rosfjord Strandhotell.
Her tilbragte vi flere deilige dager, og i mine planer så jeg jo for meg at det skulle være knallsol og badevær hele tiden vi skulle bo her - og at vi skulle ligge på stranda fra morgen til kveld.
Slik ble det ikke, men vi så heller ikke noe til regnet så vi var fornøyd allikevel. Og med Sørlandsbadet et steinkast unna fikk vi badet til gangs - min kjære kjørte vannsklier, og jeg koste meg i basseng som holdt minst 30 grader og hadde 18 års grense. Ingen ville plask eller høye hvin her :-)
Dette var et kjempeflott sted som vi nok kommer til å besøke igjen - og her spiste jeg de beste rekene jeg noensinne har smakt!



På veien til Lyngdal kjørte vi forbi Sjøllingstad Uldvarefabrikk, og selv om jeg vet at det er museum der så var vi ikke innom og tittet. Vi kjørte faktisk forbi alle garnfabrikkene som lå på rekke og rad langs reiseruten vår - oj så flink jeg følte meg - ikke et garnnøste ble kjøpt på turen, jeg strikker jo fra lageret mitt må vite.
Men hmmm det glemte jeg visst i går da en halvkilo garn plutselig befant seg i en innkjøpskurv på nett, og klikk - der var den bestillt og betalt...

Har du noengang vært på Sola strand?
Det har jeg, et vakkert sted, og ønsket mitt var en natt på Sola strandhotell. Slik gikk det imidlertid ikke, for de ville ikke ha Leon på besøk. Det var forøvrig det eneste hotellet jeg var i kontakt med som ikke tillot å ha med hund. Men vi måtte jo stoppe og nyte utsikten, og en deilig omelett spiste vi til lunsj i baren der.









Og så var det tid for ferje...
Jeg blir sjøsyk i badekaret så jeg gledet meg ikke akkurat til dette, men det gikk greit det også :-)



We had some days at Rosfjord Beachhotel in Lyngdal, and the plan was to have sunshine and spend the days at the beach. That didn't come through, but since there was pools inside and one of them contained warm water and not allowed for children under age 18 to visit, I had some calm hours as you can understand. My DH spent the time in the waterslides :-)
Next stop Sola strand, a beautiful place with lovely beaches - but here we just had lunch and enjoyed the view. They did not allow dogs at the hotel, so we had to carry on to another place to spend the night. That included a ferry, and since I get seasick in my bathtub I did not look forward to that trip :-) But it was a short one, so I survived :-)