Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 19. juni 2010

Rådhusbrygga og Aker Brygge

Rundturen i Oslo fortsetter, og her har vi kommet til Rådhusbrygga og Aker Brygge. Kanskje ikke de mest spennende bildene for de av dere som bor i landet, men jeg syntes det er morsomt å vise de til de utenlandske leserne jeg har.
Derfor blander jeg også engelsk og norsk teksting i dette innlegget, så jeg får ting på rett plass liksom :-)



Rådhusbryggen med festningen i bakgrunnen, og cruisebåtkaien så vidt skimtbar til høyre. Siden dette ble et noe rotete og uklart bilde, legger jeg med et gammelt et tatt i solskinn, hvor festningen tar seg mye bedre ut :-)

Our trip in Oslo continues, and here we are at the sea area in front of Oslo Townhall. You can see Akershus Fortress in the back, with cruise-boats to the right. If you come to Oslo by cruise-boat, that is where the boat stays under your visit. The photo below is an old one, shot in sunshine, and the Fortress looks a bit more inviting :-)



Statuer er det nok av, og jeg finner alltid noen jeg liker
Sculptures is everywhere, and I always find some I fancy




En liten konsert av Dissimilis
A little consert



Bryggeliv
Entertainment




En kokkepause
A rest for the chef's



Hun er alltid like smilende, men noe treg i håndteringen av kunder
Always smiling this waitress, but a bit slow in her service




Og disse to går visst aldri hjem
These two are always eating at the same table



Og i disse fotballtider...
If you don't want to miss a game...