Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 18. juni 2010

ABC i ord og bilder

Vi har kommet til bokstaven J i ABC i ord og bilder, og jeg velger å bruke den til Jippi - eller kanskje Jøsses.
De som leser bloggen min til vanlig har nok skjønt at jeg er urdårlig med blomster...
Frøene jeg sår spirer aldri, og skulle det komme noen små tegn på stilker, ja da dør de etter kort tid :-)
Jeg aner ikke hvordan blomstene ser ut før de virkelig har blomster på, så luking av bed foregår på denne måten hos meg;
alt det er mye av og som vokser raskt = ugress
alt det er en eller to av blir tatt vare på, for å se om det kommer blomster...
Nå har det imidlertid skjedd et lite under inntil murveggen, jeg tror faktisk det kommer en blomst!!! Jippi og Jøsses!!!
Og av alle ting tror jeg at det kan være en solsikke! Det lå iallefall et delt skall av solsikkefrø rett ved siden av stilken da jeg først så det lille skuddet. Nå har jeg vannet den litt, gitt den litt gjødning fra en eldgammel flaske jeg fant i garasjen, og så får jeg bare vente å se. Og er det en solsikke så skal dere få se den på bokstaven S - jeg lover :-)


Jippi=yay - I actually think I have a sunflower in my garden :-)
You already know my poor way of handeling flowers, so I consider this a miracle if it is for real. I have petted it, given it water and something to grow big on, so now I can't do anything else than wait and see :-)