Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 16. juni 2010

Heksa og Gåsa på tur

Ja så kom vi oss endelig på tur, Gamleheksa og jeg, også kameraene våre selvsagt :-)
Vi har lenge snakket om en tur som tar oss hele 15 minutter å kjøre - da ender vi på Reinsvolldammen - og der er det svaner.
Det var ikke særlig enkelt å ta bilder av fuglene på vannet, de ser visst ikke så ofte folk tror jeg - ikke engang det gode tørre brødet jeg hadde med ville de ha. Neida, de holdt seg godt utenfor lengden av de 200mm linsen min kunne klare, og jeg kan nok takke Heksa for at det ble bilder på meg i dag - hun har nok bedre tålmodighet enn meg :-)



Små fuglebebiser var det der også, hvilket fugleslag dette er aner jeg ikke...
Men de var kjempegode til å hoppe og dykke og stupe - på for lang avstand selvfølgelig :-)



Denne var litt mer folkevant, og jeg har ingen bilder fra før av linerla så jeg knipset ivrig



Og ellers så er det jo mye å ta bilder av utenom fugler da når man er på tur - blomster f.eks



Det var en aldeles nydelig plass dette, solen skinte fra klar himmel, vi fikk skikkelig sommerfølelse av å sitte der



Og skravle er vi jo gode til - så vi koste oss masse vi :-)
Takk for turen Heksa, jeg gleder meg allerede til neste utflukt! (Og ja - jeg klarte å huske hvor vi skal helt til jeg kom hjem)




On a phototrip with my blogfriend Gamleheksa. Our goal for the trip was a little lake 15 minutes drive from here, Reinsvolldammen. We knew there where swans there...
The birds was not used to people I think, we never came close. But we spent some great hours on a wonderful place, the sun was shining, and it really felt like summer :-)