Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 3. mai 2010

Jeg blir nok ingen stuntfotograf...

Jeg bobler av og til over av gode idèer når tema til Månedens bilde i fotoklubben blir lagt ut, og denne gangen syntes jeg idèen min var så god at jeg var riktig lei meg for at jeg ikke lenger bor i Oslo. Tema var nemlig "linjer" og jeg ønsket å ta bilder av trikkeskinnene utenfor trikkestallen mellom Sinsen og Storo. Nå vet jeg ikke helt om den finnes lenger, men jeg klarte ikke å glemme tanken på det flotte foto jeg kunne få tatt.
Borte i dalen her har vi en nedlagt togstasjon - og jeg tenkte at dette kanskje kunne bli en sorts erstatning. Trygt skulle det være å krabbe rundt i togskinnene også, for det finnes både planovergang med bom og varslingssystem for når toget kommer.
Da jeg luftet idèen for min kjære, løftet han på brynene og spurte om jeg visste om all høyspenten som fantes på slike områder...
Vel, jeg kunne ikke tenke meg at slikt finnes i skinnegangen - elgen går jo der hver vinter, og det er ikke akkurat strømmen som tar livet av den...
Så jeg la lystig ivei med kamera rundt halsen, her skulle det bli bilder ja.



Jeg hadde ikke vandret lenge rundt før det ble et satans liv i klokkene på planovergangen, bommen senket seg, og toget kom - og jeg skal si jeg skvatt ut fra skinnegangen i en alvorlig fart! Gudsjelov var jeg rett nedenfor perrongen og trengte bare å kravle meg opp på denne for å komme i trygghet.



Men greit var nå det, da visste jeg at det tok tid før neste tog kom.
Jeg vandret litt rundt og knipset bilder, men jeg må si at det var ikke riktig så koselig lenger... Jeg er nok ikke så tøff allikevel når det kommer til stykket :-)



Det fineste bildet kan jeg ikke dele med dere enda, det sendte jeg inn til Månedens bilde i fotoklubben :-)

Photoshoot at an abandoned train station in my neighbourhood.
Of cause the train had to arrive just as I was crawling in the lines shooting. It was a safe place with warningsystem, but my heart bumped anyway - I will never become a stunt-photographer I think :-)