Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 9. januar 2010

Litt sånn underveis

Ja jeg har jo startet på sy-året 2010, og det første jeg skal lage er Hjertebrikken i rødt og gult - som ikke skal ha hjerter og som så absolutt ikke skal være rød og gul...
Det ble foreslått trekløver istedet for hjerter, en god idè, men jeg tror jeg må vente litt med den - stilker er avanserte greier ser du :-)
Et annet forslag var rundinger, og der har du mer noe jeg kan klare ja. Det var også min første tanke, så rundinger blir det - store og små.
Og etter å ha omgitt meg med alle mine stoffer i flere dager nå, så må jeg si at jeg beundrer dere sy/lappe/quilte damer enda mere. Det er jo kul umulig å finne ut hvilke stoffer jeg skal bruke! Alle disse lekre tepper, mapper, duker og alt annet jeg har sett, hvordan får dere det til?
Nå har jo ikke jeg et kjempestort stofflager, noen gamle gardiner og kjoler har jeg dratt fram, og så har jeg jo noen lapper som er samlet opp gjennom de årene jeg har drømt om å sy. Men det er feil å si at jeg har handlet med tanke på et ferdig resultat :-) En lilla lapp her, en grønn der, en med litt blått og med røde bomber...
Jeg skjønner iallefall alle dere med enorme stofflagere mye bedre nå enn jeg gjorde før :-)
En utfording er det, men brikke skal det bli - om en stund...


My sew year 2010 has started, and I am trying to pick fabric for my first table mat.
It is not supposed to have hearts, and it is surtainly not going to be red and yellow. One proposal was clover shape - great idea - but after trying I have decided that I need some more experience before I handle a stem. So it will be circles - big and small :-)
I have not a huge stash of fabric. Some old curtains and dresses suitable for re-use, and some patches purchased over the years when I was dreaming of sewing... Some green, some purple, some blue with red polkadots... Well I can see that my shopping not was done aiming a finished object... Now I really understand the huge fabric-stash some people have :-)
But a table mat it will be - eventually...