Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 13. januar 2010

Ja nå burde jeg vel servert en løyn

og sagt at - fordi jeg ønsket meg en liten pose til å oppbevare te-lys i så har jeg laget en...
Men dere skal få vite sannheten, selv om jeg har dummet meg ut enda en gang...

Jeg har sett så mange fine te-lys poser i blogger, og har hatt fryktelig lyst på slike selv. Nå er det ikke slik at fordi jeg har lyst på er det bare å sette igang og sy - nei, jeg er helt avhengig av mønster. Og hva tror du dukket opp her om dagen hos Timotei - en flott beskrivelse av hvordan man syr slike poser! Tusen, tusen takk, du er bare så kjempesnill!

Etter å ha lest mange ganger, fått avklart litt med damen selv, ja da gikk jeg igang med krum hals - og ikke før jeg var ferdigsydd - og satt med en lang tynn pølse som skulle vrenges - ante jeg ugler i mosen. Jeg skjønner ikke at jeg klarer å gjøre noe så sykt...
Jeg hadde sydd sammen feil side av stoffet til topp, og posen min ble rett og slett et langt rør...
Ganske iltert klippet jeg røret i to, sydde søm i toppen, brettet ned og fikk en pose. Mye mindre enn den skulle vært - men egentlig er den da ganske søt eller hva?



Tror faktisk jeg kommer til å lage flere i den størrelsen jeg :-)

Her har vi en i riktig størrelse - ja jeg måtte jo bare sy en til.



A little mistake made a huge difference, and my candlelight bag turned out pretty small... But cute I think :-)
Second photo shows my second attempt - in correct size.