Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 27. oktober 2009

Da er jeg vinterklar

Hvis jeg bare hadde blogget det jeg strikker så hadde det nok vært litt mere strikkeaktivitet i bloggen min ja.
Da det ble kaldere i været og mine fingre begyndte å stivne når jeg var ute med kameraet, fant jeg raskt ut at jeg trengte mer enn fingerløse vanter hvis jeg skulle ha noe glede av fotografering under vinteren.
Forrige vinter strikket jeg flapvotter til alongen hvor det ble samlet inn varm strikk til de som solgte bladet =Oslo, og denne oppskriften ble et naturlig valg for fotovotter til meg selv også. Men så har det seg slik at for å skru på mitt kamera er jeg avhengig av å ha tomlene fri, så derfor laget jeg likegodt en flap på begge tomlene også. Nå har jeg full kontroll over alle knapper og hjul med alle fingrene fri, og når jeg blir kald tar jeg en pause med alle fingrene dekket av flaper. Det fungerer godt foreløbig, men så har jo ikke kuldegradene kommet for fullt enda da. Kanskje jeg må legge inn varme i de etterhvert som vinteren siger på :-) Jeg så noen varmeposer i sportsbutikken i fjor vinter, kanskje det hadde vært en idè... De kunne knekkes, og da skulle de avgi varme i lang tid... Jeg kan jo sy på en lomme på hver av vottene til å oppbevare de i... Kanskje en god idè - vi får se hvor kald vinteren blir først.
Vottene mine er strikket i Cascade 220 Paints garn, deilig myk og varm ull.


The weather was getting cold and I needed more than fingerless mitts when I used my camera. I have knitted flapmittens once before, and thought that this was a good idea for "cameramittens" to keep my fingers warm during winter. When I use my camera, I need the thumbs free too, so I made flap on the thumbs as well. They are soft and warm, knitted in Cascade 220 Paints yarn.