Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 3. desember 2008

Plutselig innom igjen...

Ja det har visst vært litt stille her en stund, men nå kommer nye oppdateringer på strikkefronten.
På Hobbyboden ble det satt igang innsamling til de som selger bladet =Oslo, og da måtte jeg bare strikke flippvotter. Håper det er like praktisk i virkeligheten som jeg innbiller meg. Broad Street Mittens (jeg får ikke linket til oppskrift, beklager) strikket i Peruvian Highland wool fra 123Knit på pinne 3,5mm. De er kjørt i vaskemaskinen også, så de er deilig tette og varme. Anbefaler forresten å tove dette garnet, det ble så deilig og mykt. Resten av det jeg sendte hadde jeg fra før, det er jo strikket endel votter, skjerf og luer her dette året.
Idèen til denne innsamlingen var i utgangspunktet ikke vår da. Vi hang oss på 3 jenter som samlet inn penger på Facebook for å kjøpe votter, skjerf og luer til de som selger =Oslo, dere har kanskje lest om de i avisen?
Ellers er desemberluen i alongen ferdig, Flora, igjen strikket av Peruvian Highline wool på pinne 4,5mm. Denne ble i største laget, men nå ligger den i vaskemaskinen, og er jeg heldig krymper den akkurat så mye jeg vil og blir perfekt størrelse. Joda, jeg er evig optimist!

Og advent er det blitt her også - litt julepyntet og blomster som springer ut mange uker før tiden - her er alt som vanlig. Og så snø da, det laver ned...



It has been awful quiet here for a while, but here I am again with new oppdates on my knitting.


In a Norwegian forum we have collected mittens, scarfs and hats for people that sell a certain newspaper in the streets in Oslo. The paper is =Oslo and the people that sell it is drugaddicts that try to earn money in a good way. During winter this is a really cold job so we hope that our contribution can be of some help. The mittens are a part of my contribution, for the rest I used from what I have knitted during the year.


The hat is December pattern in the hatKAL. It turned out way too big, but I have my hopes on felting it to a suitable size. It is having a good wash right now, and I can't wait to see the result.


We have started on December, the house is slightly decoreated with red, the Christmas flowers are ready weeks befor they should, we have snow, yes everything is as normal as it can be some weeks before Christmas.