Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 26. oktober 2009

Garngalskap

Garngalskap har for meg i lang tid vært ensbetydende med Wollmeise :-)
Beveger man seg i strikkeforumverden kan man ikke unngå å lese om garnet, og jeg har iallefall blitt overbevist om at dette er et deilig garn med flotte farger, dyrt å kjøpe og umulig å få tak i. Jeg opprettet for lenge siden en konto i Wollmeisebutikken, har lagt nettsiden som favoritt, og når jeg allikevel er inne på pcen klikker jeg meg innom der for å se om de har noe på lager - og det har de aldri - ikke før i dag...
Da jeg klikket meg inn der i formiddag var det plutselig 3 sider med garn man kunne velge mellom, lekre farger, men oj så vanskelig å bestemme seg:
1. Skal jeg kjøpe eller skal jeg la være
2. Skal jeg ha lace eller skal jeg ha sokkegarn
3. Hvilken farge har jeg lyst på
4. Har jeg lyst på fargeskift eller ikke i nøstene
Vel, for å si det sånn - disse oppdateringene gir ingen rom for tenking - det har jeg skjønt - her blir garnet utsolgt på få minutter :-)
Og siden jeg på et halvt sekund bestemte meg for å kjøpe, brukte jeg et halvt sekund til for å finne ut at jeg ikke hadde lyst på noen av fargene jeg så bilde av, og da brukte jeg det siste halve sekundet til å bestemme meg for at jeg tar 2 bunter av det garnet det ikke er bilde av - 1 lyst grønt og 1 mørk brunt.
Så nå kan jeg begynne å vente på postmannen og glede meg til at jeg også skal strikke av Wollmeise.
Og så kan jeg håpe på at jeg liker fargen på garnet...
Og kanskje er jeg så heldig at fargene matcher...
Gjør de det skal jeg strikke disse sokkene :-)
Yarnmadness has to me for a while been equal to Wollmeise :-)
Beautiful soft yarn (- if I listen to what the other knitters say), lovely colors, expensive to purchase and almost impossible to get my hands on. I visit their webside occasionally, but there has never been anything in stock - before today...
And I knew that I had only seconds to decide what to buy and to get my order all the way through Paypal :-) Lucky me managed to end up with 1 skein light green and 1 skein dark brown - well at least I hope I am lucky - I choose the yarn without photos - so I really don't know how the color looks :-) But if the colors match I will knit these socks - that is for sure :-)