Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 31. juli 2009

ABC i ord og bilder

Nå har vi kommet til bokstaven V i ABC i ord og bilder.
Valget er ganske enkelt i dag siden det ikke er så lenge siden jeg var i Vigelandsparken og knipset haugevis av bilder. Her har jeg satt sammen en collage med noen av de.

Vigelandsparken ligger på Frogner i Oslo, og er en hel park fyllt med verker av Gustav Vigeland. Dette er verdens største skulpturpark utført av en kunstner, med mer enn 200 skulpturer utført i bronse, granitt og smijern.
Jeg vet ikke om det er finanskrisen eller bra timing, men den ettermiddagen jeg var der fantes det nesten ikke mennesker. Det er jo kjempeflott når man skal ta bilder, men litt rart også. Andre ganger jeg har vært her har det flommet over av turister i juli måned.
Litt tilfeldig var det også at jeg endte opp i parken denne dagen. Vi var i Oslo med haugevis av gjøremål og ingen tid til fotosafarier. Men når hunden finner på å kaste opp i buret i bilen midt i Majorstukrysset var det jo flott at nærmeste hendige parkering var utenfor parken. Og siden hunden trengte litt luft, så ble det fotografering på meg :-)

The Vigeland Park (Oslo, Norway) is the largest sculpture park made by one single artist in the world. The unique sculpture park is Gustav Vigeland's lifework with more than 200 sculptures in bronze, granite and wrought iron.