Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 29. juli 2009

Endelig - jakken min

Som sagt - Ting Tar Tid, men nå er jakken helt ferdig og bilde er tatt.
Den har faktisk vært litt i bruk allerede, for utekveldene er ikke akkurat varme for tiden. Hvis du synts du ser litt sånn spetter her og der i det svarte så er det ikke bildet det er noe galt med, det er faktisk gress :-) Garnet - Olivia Alpaca - som jeg forøvrig ikke husker hvor jeg har kjøp annet enn at det var på nettet - har ispedd litt tørket gress i tråden. Jakken er stikket på pinne 4 mm og mønsteret er fra Vouge Knitting, Fall 2008. Det heter Forestry og designer er Veronik Avery. Dette er jo langt fra mine fargerike strikkeprosjekter, men sort er sort, og sort er jo ganske lekkert da. Jeg er iallefall kjempefornøyd :-) Jakken er god og lang, varm og bløt og deilig, jo denne skal nok bli brukt endel til vinteren vil jeg mene.

Jakken har ingen knapper, den skal brukes med et bredt lærbelte sånn helt under bysten. Det er ikke helt meg, så jeg har satt i fire trykknapper istedet slik at jakken kan lukkes i fronten. Det fungerer flott syntes nå jeg da.
Her er utsnitt av flettemønsteret. Kun fletter foran, glattsrikk bak og på armer. Fargen du ser her er helt feil, jeg har lysnet bildet for at flettene skal syntes - sort er jo ikke akkurat en enkel farge å se mønster i.
Finally here is a photo of my black cable jacket. Knitted in Olivia Alpaca yarn on needle 4mm, and the pattern is Forestry by Veronik Avery - found in Vouge Knitting, Fall 2008. I love my new jacket, it has good lenght, is soft and warm, I am sure this will be used a lot next winter. The jacket has no buttons, it is supposed to wear with a leatherbelt, but I have sewed on 4 hided buttons inside instead.