Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 1. august 2009

Oj Ting Tar Tid

Ja jeg tror det var i mars jeg strikket denne vesten...
Tråder ble festet og alt som manglet var 2 knapper. Nå har vi faktisk begyndt på august, men nå er jeg ferdig også da.
Mønsteret på denne finnes i boken Strikk i en fei av Karen Marie Vinje, jeg har brukt Løve garn Symfoni, og hele greia er strikket på pinne 7. Ferdig på kort tid med andre ord.

Det ser ut til at jeg kan gå denne vinteren trygt i møte også. Det eneste jeg egentlig manglet var et strikkeskjørt. Og etter intens surfing på Ravelry fant jeg et fint et. Oppskriften står i bladet CreativeKnitting March 2008, men har jeg det bladet - nei da - jeg har bare ørten andre... Så skulle noen av dere ha det bladet og ha lyst til å selge det til meg, ja da blir jeg suuuperglad!

I dag skinner solen, stormen er glemt, og jeg skal ta med meg lunsjen på terassen og nyyyte - ha en fin helg dere også!

This vest has taken some time to finish... I think it was March when I knitted it, and now it is August... I finished the knitting, and all the ends was weaved in - it only was missing the two buttons. But here it is, finished, with buttons. Pattern is from a Norwegian book, the yarn is Løve yarn Symfoni, and I have used 7 mm needles.

Quite ready for winter I think, only thing missing now is a knitted skirt. I searced Ravelry for pattern, and I found a beautiful skirt in the magazine Creative Knitting March 2008. But do I have this magazine - a lot of others, but my luck - not this issue. So no skirt for me :(