Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 29. juni 2009

Et annet garn

jeg tok med meg på fjellet var restene av Blue Sky alpaca.
Jeg har lenge hatt planer om å strikke fingerløse vanter til meg selv også, ikke bare til alle andre, og disse restene passet perfekt til det. Jeg var litt i tvil om det var nok garn, og da jeg kom på slutten måtte jeg skjøte halvmetere av rester for at det skulle bli nok :-)
Men vantene mine ble akkurat slik jeg hadde tenkt meg, og med det garnet er de sååå deilig myke og varme.
Jeg har noen flere bilder fra langhelgen på hytta, så jeg pøser på jeg :-)
Det var ingen overraskelse å se at det fremdeles lå snøkladder igjen histen og pisten, vi må nok ha varmere vær før de forsvinner helt. Vel, nå er jo sommeren her da, så neste gang kanskje de er borte.
Vi ser laaaangt fra vår plass 1080 m over havet....


På årets lengste dag gikk ikke solen ned før nærmere kl. 23 på kvelden...
Da glemte jeg selvfølgelig å ta bilde :-)


Syntes dette bildet ble ganske bra, ser dere skyene som speiler seg i vannet ?


Og visst finns det valmuer på fjellet, ihvertfall under vår terasse :-)

En ettermiddag hørte jeg orrfugl nede ved bekken. Jeg spurtet etter gummistøvlene og fotoapparatet, og ned på myra bar det. Selvfølgelig, når jeg kom i stille spurt :-) ble det helt stille fra fuglen. Jeg lette og lette men fant ingenting, helt til jeg plutselig så at den sto ved en busk 1 meter fra meg. I full fart, opp med kamera, og da ble den selvfølgelig skremt og fløy opp og bort. Vel, jeg trenger visst litt trening på dette med å ta raske bilder... En fuglefotograf hadde kanskje satt seg stille ned og ventet, istedet for å fyke svupp svupp rundt på myra - men den idèen kom jeg på først etterpå :-)
Men, en liten trøst fikk jeg da - for tilbake til bekken fant jeg dette lille kreket godt gjemt på bakken. Se så flott kamuflasje, den går jo helt i ett med myra. Hadde det ikke vært for at jeg var 20-30 cm fra den og at den sa piiip og flakset litt, så ville jeg aldri ha oppdaget den.
Fingerless mitts knitted from the very last of my Blue Sky alpaca yarn, and these are for me. Lovely soft yarn and gorgeous colores, I am so pleased with them :-)
And then some more photo's from last weekends trip to our cabin. At 1080 meters over the sea level, we have a great view. As you can see there were still some snow left, but these days we have got really warm summer, so next time we visit the snow will be gone I think. Then poppies under the terass, and a cute little babybird.