Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 2. april 2009

Ristorante Bianco igjen

Det er tydelig at våren er her for nå kommer det nye fugler til min lille restaurant. Noen ganger blir jeg litt irritert for de sitter bare og soler seg uten å spise, og da sitter de på baksiden av treet så jeg ikke får tatt bilder :-). Men med våren kommer svarttrosten (? vær så snill å korrigere meg hvis jeg tar feil!) og den fikk jeg et rimelig bra bilde av.

Svarttrost/Turdus merula
Jeg har funnet en blogg hvor det står masse om både blomster og fugler, og det gjør at jeg tar sjansen på å sette navn på fuglene jeg ser.
Moseplassen heter bloggen, og jeg lærer noe nytt hver gang jeg tar meg tid til å lese litt der. Ta dere en tur - den er virkelig verdt å besøke!
Nå som snøen minker lurer jeg litt - mater dere fuglene om våren og sommeren? Og hva gir dere de da til mat? Har lest at noen legger ut frukt og brød, men hvordan får man til det uten at kråka/skjæra tar det? Jeg blir veldig glad hvis noen har lyst til å dele sine erfaringer med en nybegynner som meg!
Det er forresten bestemt nå - det blir noe av Bianco Spa. Så nå må jeg ut å finne noen steiner så jeg kan lage det fint og flott. Det blir vel langt fra et slikt spa jeg så på TV for ikke så lenge siden fra Larvik, flunkandes nytt for fiffen - men bare det forsvinner litt mer snø så skal jeg vel klare å finne noen stein jeg kan putte oppi et eller annet og så helle på vann. Tror ikke fuglene er fullt så kresne...
Another new guest in my Ristorante Bianco - Blackbird or Turdus Merula. When I read in Wikipedia about the birds, I see where the birds live. It looks to me that this bird is not in the US either - looks like we not have so many birds that lives in the US also...