Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 3. april 2009

ABC i ord og bilder

Vi har kommer til bokstaven E og jeg tenkte jeg skulle vise dere litt fra byen jeg bor i, nemlig Gjøvik. Her er vi omgitt av bondelandet og da har vi selvfølgelig noen museum som viser hvordan alt så ut før i tiden.
Eiktunet er en del av Mjøsmuseet, et friluftsmuseum med en fantastisk beliggenhet på Gjøviks tak. I naturskjønne omgivelser er det gjennom mange år samlet hus fra 1650-1850, som gir et godt bilde av bygdens historie og kultur. Om sommeren arrangeres det midtsommerfest og familiedag, og annethvert år settes det opp utendørs teater. Området er et yndet mål for tur og rekreasjon hele året, og kafèen er et naturlig stoppested for hjemmebakt og en kaffekopp før man vender nesen hjemmover igjen.
Mosaic Eiktunet, Gjøvik, Norway
Har du lyst til å se større bilde, klikk på det og velg all sizes.

Vil du se andre innlegg fra ABC i ord og bilder kan du gå inn på bloggen til Petunia.

Denne helgen må jeg konsentrere meg mer om RL enn blogglandia, men jeg kommer på besøksrunde til dere så fort jeg har anledning.
Og siden noen sikkert starter påskeferien denne helgen så ønsker jeg dere alle en
GOD PÅSKE!

Today you can see a mosaic from a museum in my neighbourhood. "Eiktunet" is a museum where there are collected old traditional houses from year 1650-1850. It is a really nice place for recreation and, the in the cafè you can get coffee and yummi cakes:-)
HAPPY EASTER TO YOU ALL!