Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 17. februar 2009

Endelig litt strikking

Jeg har likesågodt strikket et par nye votter, jeg har jo ingen fra før hehe. Men disse er litt annerledes skal dere se...
Mønsteret er Elverumsvotten, og jeg har brukt Kampanjegarn fra Husfliden på pinne 3mm. I forumet Projo har vi en stedsvottealong gående, og hver måned skal vi strikke et vottepar fra en plass i Norge. Dette blir skikkelig spennende, og så er det kanskje på tide at jeg strikker litt fra mitt eget lands tradisjonelle mønstere.
Men som jeg sa så er mine votter litt annerledes. Jeg har ordnet et hull til pekefingeren på ene votten slik at jeg kan stikke ut fingeren når jeg skal ta bilde. Da slipper jeg å fryse av meg hele hånden i jakten etter bilder. Ganske så smart ikke sant? Men idèen er jo ikke min da - den er Bea sin! Oppfinnsom dame som lager mye fint, ta dere en tur innom henne. Hun har til og med vært så snill at hun har skrevet ned mønster på sine votter, så mønster til de originale fotografvottene kan dere finne her.
Tilbake til det forrige innlegget mitt - tusen takk damer for all hjelp! Det er nok Kaie jeg har tatt bilde av ja. Godt å vite at jeg har fuglekyndige lesere, hvem vet hva denne fuglejakten ender opp med hehe. Tusen takk igjen!
I have knitted mittens, but these are a bit special. The pattern is Elverumsmitten, and Elverum is a small place in Norway. I the forum Projo we have a KAL going on where we will knit mittens from different Norwegian places, I think it is time for me to start knitting some traditional Norwegian. And the special I have added is a hole for my finger so I can take photo's without getting cold on my hand. Pretty genious isn't it? But it is not my idèa thou. Bea is the genious this time, and she has even put the pattern for her original Photographers mittens in her blog. (This link is for English version)
Regarding the birds in my post before this; they seems to be (in Norwegian)"Kaie" or Corvus monedula, and it seems that this bird doesn't live in the US. Thank's for the help ladies!