Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 19. februar 2009

Gatekunst og mote...

Jeg har kjøpt meg et knøttlite kompaktkamera jeg kan ha i lommen, så nå er jeg alltid beredt. Du skal se denne bloggen ender som fotoblogg istedet for strikkeblogg... En kjapp tur ned til byen betyr ikke lenger å legge penger på parkometeret for 15 minutter, nå må jeg ha god tid til en fotorunde i tillegg.
Tagging av vegger foregår jo overalt og mye er stygt syntes nå jeg. Denne derimot ble jeg skikkelig imponert over.

Street art

Og dette kan vel også kalles gatekunst eller...

Kind of street art...

Moteinnslaget...
Da jeg så han her syntes jeg vinteren hadde kledd så flott på ham. Herlig hatt og et flott skjerf rundt skuldrene.
Dressed in snow...
Siden jeg skulle blogge denne fyren tenkte jeg å finne ut litt mer om ham - og vet dere - denne karen satt som ordfører i Gjøvik i 45 år! Fra 1922 til 1967, ingen ordfører har ledet sin kommune like lenge iflg AP sine nettsider. Jøss, du skal se jeg begynner å lære litt om denne plassen jeg flyttet til for 8 år siden...

I have bought myself a tiny compact camera, so now I am always hunting photos. Maybe this will turn in to a photoblog rather than a knitblog, who knows... At least I know that a quick visit to town does not mean 15 minutes any more, I do need time for photohunting lol. The first photo of street art impressed me. I find that street art often are ugly things, but this one is art I think. Next photo, I think of this as street art too, beautiful colores! The last photo is about fashion... Don't you think the winter has dressed this man in a wonderful way! Great hat and scarf! Since I was to blog this man I thouht I ought to find out a bit about him - and what do you know - this man was the Mayor in town for 45 years! Well, seems that I am starting to learn things about this place that I moved to 8 years ago...