Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 4. desember 2008

I jakkemodus

For tiden går det i jakkestrikking - selv om det sniker seg litt annet innimellom da...
Her er det Mosaic Yoke Jacket som endelig er ferdig. Jeg fant mønsteret i bladet Interweave Knits fall 2008, og så med en gang at denne måtte jeg bare ha. Så jeg kjøpte garn, Peruvian Highline wool fra 123Knit, og satte i gang. Og enda en gang slo det meg at det nok er smart å lese oppskriften før man kjøper garn... Alt mønsteret som jeg trodde var strikket med flere farger samtidig består av slip-stitch teknikk... Vel, jeg lærte noe nytt, ganske morsomt var det faktisk, men overdelen i alle fargene er nok ikke lik mønsteret nei. Her måtte jeg improvisere fordi selv etter forklaring fra designeren skjønte jeg ikke en diddelidutt. Men jeg er storfornøyd med jakken, selv om jeg enda en gang har laget en avart av mønsteret. Beklager Veronik!

Og sjekk luen min etter en tur i vaskemaskinen - passer perfekt! Går det ann å være så heldig spør nå jeg.
Finally my Mosaic Yoke Jacket is finished. I saw the pattern in Interweave Knits fall 2008 and knew right away that this I had to knit. So I bought the yarn, Peruvian Highline wool from 123Knit and started...
And yet another reminder to myself - read the pattern before you buy the yarn!
What seemed to me to be Fair Isle, was actually made by slip stitch tecnique... Well, I learned something new, and it was actually fun! But sorry Veronik, even after your help I did not manage to make the yoke right. But I am pretty pleased with the jacket anyway.
And check out my hat! After some felting it suits perfectly - what a luck!