Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 29. september 2008

Så var den ferdig...

Vel, skal jeg være ærlig så har den vært ferdig en stund, den nye heklejakken min. Den trengte bare litt damping med strykejernet og det tok sin tid ja. Er veldig fornøyd, tror det blir en god kosejakke, deilig og myk.
Jeg har brukt denne linken til tutorial og det var skikkelig morsomt å prøve seg. Garnet jeg har brukt er Filcolana Merci fra 123Knit og fargen heter Stoneblue. Den er mer blågrå enn jeg klarer å få frem på bildet.
Så har jeg jo for ikke så lenge siden lovet at klær skal vises med noen inni her i bloggen, men med bare en fotograf hjemme så var ikke det så lett. Men nytt bilde kommer!
Tror også det blir flere slike jakker, de kan varieres i det uendelige med forskjellige heklemønster, og strikkes kan de jo også hvis man har lyst. My new crochet jacket, finally finished. To be honest it has been that for a while, it just needed some ironing that took a very long time.
I love it, it is a nice and cozy jacket and so soft. I used this turtorial to make it and it sure was fun to try. The yarn is Filcolana Merci from a Webshop called 123Knit in Denmark, and the color is called Stoneblue. It is more sort of blue/grey and impossible to show in the photo. I belive there will be more of these jackets. They can be variated a lot with different crochet stitches, and if wanted they also can be knitted.