Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 30. september 2008

Ich bin, du bist, ein, zwei, drei...

Ja, det oppsummerer vel stort sett det jeg kan av det tyske språket. Tenker jeg godt etter blir det kanskje noen ord til, men jeg må bare innrømme at dette ikke var et godt utgangspunkt for å sette igang å strikke etter en tysk oppskrift.
Men hva gjør man da, når heftet Regia Neue Patchwork-Socken stricken er umulig å finne på et annet språk og sokkemønstrene er så fine at jeg bare må strikke de.
Så med hjelp av Babelfish og noen ville gjettninger innimellom har jeg nå trælet meg igjennom et av mønsterene og sannelig klarte jeg det, her er den første sokken ferdig.
I do not know the German language at all, exept for some few words. But what does a girl do when she finds the most beautiful patterns in the new pamphlet from Regia and know that she just have to knit the socks - and then finds out that the patterns are only in German...
Well, with the help of Babelfish and some pretty wild guesses inbetween I actually was able to finish a sock. Luckily the other will be far more easy to knit now that I have done it once.