Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 2. august 2008

To bom og en innertier

Her har jeg strikket vinterens kosejakke, garantert! Jeg er så fornøyd og står foran speilet hele tiden og bare beundrer verket. February lady sweater, enkelt mønster, strikkes ovenfra og ned på pinne 5mm. Dette er en innertier som kommer til å bli mye brukt!



Jakken er strikket av garnet Lucca Fino, kamelfarget. Et totalt bomkjøp på farge i tillegg til at garnet luktet ugh.
Et annet bomkjøp, et hespe Evilla lace, heller ikke min smak i fargekombinasjonen, men hver for seg er fargene i garnet nydelige.
Jeg nøstet derfor ut blåfargen i Evillaen og brukte en tråd av denne og en tråd Lucca Fino, og vips fikke jeg en nydelig kombinasjon.

Og nå som jakken er nyvasket og lukter Milo istedet for ugh, ja da er jeg glad for hver liten regnskur som gjør at jeg må ha på jakke hvis jeg stikker hodet utenfor døren. Men den er jo litt varm da, så jeg får nok vente til vinteren før jeg får brukt den noe særlig.




My February lady sweater, and I really love it!
Easy pattern, knitted top/down on needle 5mm.
It is knitted from yarn I have bought online that showed up to be a total miss. Lucca Fino wool in camelcolour, not my taste of colour at all, and it smelled like ugh - and Evilla laceyarn with two beautiful colours, but I didn't like them in combiation. So I took the blue colored yarn from the Evilla, put it together with the Lucca Fino, and swich, a great combination that knitted up to be very beautiful.
This jacket is a total hit and it even smells nice after a good wash. I am trying it on all the time and spend my time in front of the mirror, just admiering my work, oh I really look forward to be able to use it when the winter is here.