Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 5. august 2008

Jeg blir litt ør jeg...

Noen sjal strikkes fra få masker og økes i det uendelige til man har ørten masker å komme igjennom, noen strikkes fra ørten masker og man tar inn slik at man for hver omgang får mindre masker å strikke seg igjennom. Dette Levina look alike sjalet er stikket på sistnevnte måte, egentlig ganske fin måte,det gir motivasjon til å gjennomføre arbeidet når det stadig blir færre masker å strikke.
Look alike fordi jeg heklet picot kant rundt hele, det er det visst ikke på originalen. Og så har jeg ikke brukt geitegarn jeg da, men lammeull fra 123.Knit strikket på pinne 4mm. Det har heller ikke perler på for det skal gis bort til ei som jeg tror heller vil ha det uten.
Jeg blir forresten stadig forundret over garn etter vask. Det er stivt og rart å strikke med, men etter en liten vask er det så mykt og godt.
Another shawl, knitted from sheepwool yarn on needle 4mm. Sorry for a really short translation today - thunder and lightning tells me to turn of my computer...