Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 28. juli 2008

Galskap i 30 grader Celcius

Ja jeg tror ikke det kan kalles annet når man setter seg ned og stikker votter med ullgarn i denne heten.
Men jeg trengte en hastepresang og er lei av vinflasker, og mottaker blir forhåpentligvis glad når snøen laver ned om han ikke ser helt nytten i de nå.
Dette er første votteparet jeg har strikket fra en bok jeg fikk tak i denne våren. Boken er skrevet av Eeva Haavisto, er finsk og har rundt 100 vottemønstere. Den er en skatt, det er det ikke tvil om.
Disse vottene heter Kymenlaakso (nr. 56) og er strikket av Cascade 220 ull på pinne 3,5 mm.
Kos dere videre med sommervamen!
I don't think it can be called anything else than madness to sit down and knit mittens with wool yarn when it is 30 degrees Celcius and nothing but sun...
But I needed a gift faster than fast and this is what I came up with. Maybe the receiver will look strange at me, but I am sure he will be glad as soon as the snow starts falling down.
The pattern is from a Finnish book with around 100 mitten patterns. The book is written by Eeva Haavisto - a real treasure I can tell you.
These mittens are named Kymenlaakso (No. 56) and I have used Cascade 220 wool on needles 3,5 mm.