Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 5. januar 2008

Nytt år - nye alonger

Med det nye året starter også mange alonger, og jeg klarer jo ikke å la være å melde meg på. Dette er januarluen i en along jeg har meldt meg på i Hobbyboden. 12 luer blir det i løpet av året, luer til dame/herre/barn, så dette blir det vel noen julegaver for neste jul ut av også. Alongen startet iallefall veldig bra, det er et knallfint mønster de har valgt ut.
Jeg har strikket i et arvet garn uten mavebelte så jeg har ingen anelse om hva slags garn jeg har brukt...
Stitchery alongen er også i gang, mønsteret for januar er kjempefint og jeg gleder meg til å starte.
Ravelry fant jeg en along jeg bare måtte melde meg på, en "et nøste along". Her kommer det et nytt mønster hver måned hvor man kan bruke opp alle disse enslige nøstene som alltid samler seg på garnlageret. Januar mønsteret er en kjempeidè så jeg har startet, og med så lite garnforbruk tar det jo ikke så lang tid å strikke heller.
Etterhenget fra 2007 er faktisk bare min Clapotis som hviler godt fremdeles, og mine Paradoxale votter. Dette er jeg kjempefornøyd med. Clapotisen skal få hvile videre og kanskje bli en UFO etterhvert, mens de Paradoxale tvinger jeg meg til å strikke litt på hver dag så de skal bli ferdige. Jeg må innrømme at jeg syntes de er fryktelig kjedelig å strikke.
"To do" listen min er fremdeles fryktelig lang så jeg vil ha nok å strikke på i dette året også.
Målet for det nye året er å strikke litt større ting, jeg har sett en tunika og en topp jeg har fryktelig lyst på. Men om tålmodigheten strekker til for større arbeider er en annen ting....

With the start of a new year comes the start of new KAL's too, and I just had to join some. This hat is the January hat in a KAL in the Norwegian knittingforum Hobbyboden. There will be a new pattern each month so when the year is over there will be 12 finished hats. Hats for women, men and child so here is a great opportunity for Holiday gifts too.
The stitchery "SewAL" has started, the pattern for January is great so I look forward to start.
And in Ravelry I found a One skein KAL that I just had to join. A new pattern each month for the lonely skeins is great, and the January pattern is a great idea. I have started, it is an easy knit so it will soon be finished.
Left from 2007 is only my Clapotis and my Paradoxale mittens. This is a very satisfying result I think. The Clapotis is still sleeping and will do for some more time, maybe for a long time and become an UFO... The mittens are booooring to knit, but they will be finished!
My "to do" list is still very very long so I have a lot of suggestions to start on in 2008 too, and the goal is to make bigger things. I have seen a top and a tunic I very much would like to knit, but if I am patient enough to knit on the same thing for so long as it takes to finish it - I am not sure.......