Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 18. desember 2007

Kråkeskjerf i dobbelstrikk...


Dette var faktisk ikke så vanskelig. Jeg har brukt denne linken hvor det lå en video av dobbeltstrikking og det tok ikke lang tid å skjønne hva dette gikk ut på.
En annen ting er at jeg er ikke fornøyd med fargene, og så har jeg plutselig ikke så lyst på kråkeskjerf allikevel... Så dette skal jeg rekke opp igjen nå som bilde er tatt.
Men teknikken er smart, det blir jo dobbelt strikk, så jeg ser for meg mine luer og votter strikket slik. Da må de vel bli varme og gode ville jeg tro. Da må jeg bare lære meg å øke,minske og å felle, og så fortsetter dobbeltstrikk prosjektet.
This was actually not so difficult afterall. I used this link and watched the tape to see how it is done.
Another thing is that I am not satisfied with the colors, and then I actually suddenly don't want a crow scarf... So this will be frogged now that the photo is taken.
But it is a smart tecnique, so I can see my future mittens and hats done in double knitting. Then they will be warm and cozy I would think. So I must learn to increase, decrease and bind off - and then the double knit project will continue.