Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 16. desember 2007

Jeg er fasinert!!

Totalt fasinert!!

På Ravelry fant jeg en utrolig lue, strikket i dobbeltstrikk, noe jeg aldri har hørt om før. OG det hjelper kanskje litt at luen er i orange, lillla og beige...

Etter litt surfing og studering av teknikken har jeg funnet ut at dette tar jeg som en utfordring, for dobbeltstrikk SKAL jeg bare få til!!

Men etter å ha sett litt mere på luen er den nok litt avansert for en dobbeltstrikknybegynner, i tillegg er det ikke lagt ut noe mønster...

Men han - ja han - som har strikket luen har også strikket et fantastisk skjerf i dobbeltstrikk med kråkemotiv på, og det har han lagt ut mønster på.

Så dette er mitt prosjekt som skyver alt annet nedover to do listen; et skjerf i dobbeltstrikk med kråkemotiv!

Ta dere tid til å studere det denne strikkeren har laget - er det ikke fantastisk!
Bloggen hans - Flickr albumet hans.



I am totally facinated!!

On Ravelry I found an incredible hat, knitted in double knitting, something I have never heard about before. AND maybe it helps a bit that the colors are orange, purple and beige...

After some investigation on the tecnique I have decided that this I take on as a challange, I am gonna learn double knitting!

But after some studying on the hat I think this is a bit too advanced for a doubleknitstarter, in addition there are no pattern published...

But the guy - yes a he - who has knitted this awsome hat, has also knitted an awsome scarf in double knitting with a crow motiv, and this pattern is published on his blog.

So this is the project that suddenly just jumped straight into my to do list on the first place; The Crow Scarf in double knitting!

Take your time to study the amazing knitting of this guy, it is absolutely unbelivable!
He's blog - he's Flickralbum