Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 22. september 2007

Mitt første forsøk på vanter

Dette er mitt første forsøk på vanter og jeg ble ganske fornøyd jeg...
Garnet jeg har brukt heter Pringle Shetland Yarn og er 100% Shetland ull. Det er så gammelt at det luktet støv og lagring av det, men nå er det nyvasket og lukter Milo! Har sydd på noen knapper for å få litt pynt. Fargen får jeg som vanlig ikke helt frem, men den er nydelig mørk blågrønn som en iskald rafting elv....
Kan vel avsløre at et nytt par vanter snart er ferdig, dette var langt fra så vanskelig som jeg trodde. Ja, jeg vet - jeg skulle strikke på en Clapotis - men den er kjempekjedelig å strikke. Kanskje jeg bare skal kalle den UFO.....
This is my first attempt on knitting gloves and I am pretty satisfied with the result...
They are knitted from vintage Pringle Shetland Yarn and is 100% Shetland wool. The yarn is so old that it smelled of dust, but now it is newly washed and smells good! I have seewn on some buttons to decorate a bit... As usual I can not catch the exact color, but it is beautiful deep bluegreen like an ice cold rafting river...
I can reveal that a new pair of gloves soon are finished, this was far from the difficult knitting I thought it was. Yes, I know - the Clapotis - but that is soooo boring to knit. Maybe I just will call it a UFO right away....