Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 11. oktober 2010

Julegaver

I fjor ga jeg ikke bort en eneste strikket julegave, og det hadde jeg heller ikke tenkt til å gjøre i år.
Det har ikke engang falt meg inn at noen ville savne det, men nå ymter jentene frempå med ønsker - og hva er vel koseligere enn det. Så denne julaften blir det allikevel litt hjemmestrikket herfra under juletrærne :-)



Første presangen er ferdig - et skjerf i patentstrikk.
Jeg så Anne på landet holdt på med et, og snappet idèen med stor iver.
Mitt er stikket i Misti fra DSA, på pinne 7 - og så har jeg sydd det sammen i endene slik at det ble en ring. Det er passe langt til at det kan tulles to ganger rundt halsen, den som får dette skal ikke fryse når gradestokken viser 25 kalde :-) Forhåpentligvis blir hun fornøyd med gaven.
Jeg har aldri strikket patentstrikk før så jeg var litt spent, men med google og youtube er det ingen problem :-)

Last year I knitted zero gifts for x-mas, and I had no intentions to knit some this year either. It was never in my thoughts that it would be missed.
But now the girls are wondering if it maybe is possible, and what is more fun than that - of cause I can knit some x-mas gifts :-)
The scarf/cowl is knitted in Misti yarn from Du store alpakka on needle 7mm. The idea I got from this blog. I knitted a long scarf and sew together the ends. It can be twisted two times around the neck, this girl is surly gonna stay warm even in -25C :-)