Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 4. oktober 2010

Dette går så det griner

Da jeg startet å hekle lapper til et teppe for tre ukers tid siden var jeg egentlig veldig skeptisk.
Jeg er ikke flink til å lage noe som skal være ferdig til et bestemt tidspunkt, og over hundre lapper hørtes igrunnen ut som det kunne bli litt kjedelig i lengden.
I og med at garnet jeg har valgt ikke kommer fra restekurven blir jo ikke dette noen billig fornøyelse heller, så det var dumt om det skulle ende som ufo.
Men så feil kan man ta - her ser dere 119 mer eller mindre krøllete lapper, fiks ferdig, med alle tråder festet :-)



Vel, ja jeg kan vel innrømme at jeg er aldri så lite fornøyd...
Nå må jeg ta en liten pause med disse lappene, for jeg er ikke helt sikker på hvor stort teppet skal være. På en eller annen måte må jeg få sneket frem et målebånd neste gang jeg er på besøk hos mottakeren uten at det blir oppdaget, og få tatt mål slik at teppet blir akkurat passe stort.
Men jeg er visst blitt avhengig av disse lappene, en mani kan man kanskje kalle det. Det føltes fryktelig tomt og rart å ikke skulle tusle med heklenåla lenger, så jeg måtte bare starte på et teppe til.
Garnlager har jeg jo, og denne gangen er det boksen med KnitPicks Palette som blir raidet - tror dette blir fint og fargerikt jeg :-)



Vel, jeg er heller ikke god på å lage to av samme tingen etter hverandre, så når dette blir ferdig vet ingen.

If you googletranslate this post it may seem that I am crying over this project, but I am not. It is only a saying that is untanslatable. I am actually very happy with it, and you can here look at 119 patches (more or less crumly) with all loose ends sewn in. Ok - I am a bit proud of myself :-) When I started this project about three weeks ago, I had no idea of if I was able to finish. Just the thought of so many patches, over and over again, well I know myself - I get easily bored. So well done to me :-) Now I need to take a break because I am not really sure of the meassurement of the finished blanket. Next time I visit the receiver I must try to take some meassures without her knowledge, hm not sure how to do that.
But as you can see I do not stop with this blanket. I have started another one, in yarn from my stash, KnitPicks Palette. If and when this will be finished no one know, but I am for the time being addicted to making this patches :-)