Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 14. september 2010

Ukemeny

Er du blitt helt rar - lurte min kjære rett før helgen. Jeg lå langflat over kjøkkenbordet og tok bilder av dagens middag.



Nå har det seg sånn at jeg fant på at jeg skulle lage ukemeny for middagene våre her for en stund siden. Hva er vel kjedeligere enn å stå i butikken, tom i hodet for middagsforslag, og så plukker man bare med seg et eller annet man egentlig ikke har lyst på.
Jeg gjorde grundig forarbeid med forslag til en middagsrett hver dag i 14 dager - og det tok vel ca 3 dager før planen fallt død - vi klarer ikke å leve etter strikte regler her i huset :-)
Men jeg likte egentlig idèen, tror det ville vært mye lettere å handle hvis jeg hadde litt forhåndsbestemt å holde meg til. Så nå har jeg en ukeplan på en helt annet nivå - og fredagen er blitt pizza/pai dag her i huset. Det kan jo til og med innebære en tur på Peppes en fredagskveld det... Iallefall, pai med kjøttdeig, løk og kantareller - servert med salat og et glass rødvin - smaskens!

Have you gone mad - yes, my DH actually asked so when I was busy shooting last Friday's dinner. Can't understand why :-)
I have come up with a weekly meny for our dinners, and Friday is time for pizza/pai - this way it is much more easy to figure out what to serve everyday. So with fresh salad and some red vino - voila - this was our dinner :-)