Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 15. september 2010

Teppe #2

Jo da, helt sant, jeg er gang med enda et teppe.
Det skal bli en presang som må være ferdig i desember, og jeg trooor jeg skal klare det...



Så langt har jeg 18 bestemorsruter, regner med at jeg trenger hundreogetellerannet.
Dette var en vill idè som ble satt til live litt sånn i hyrten og styrten, og jeg håper inderlig jeg klarer å gjennomføre. Jeg er ikke god til å lage ting under press, når jeg vet at jeg må blir jeg fort lei...
Garnet jeg bruker er Sandnes alpakka, og med heklenål nr 4 går det jo ganske radig da.
Oppskriften til rutene har jeg funnet her.

Blanket #2 - ok I know...
But this was a wild idea, that transfered in to a great idea, and now I am not so sure anymore...
The blanket is supposed to be a gift, and that gift I need in December. I do not work at my best under pressure, but so far I have 18 squares. And I need onehundredandsomething. Time will tell if this will be ready in time, but with needle 4 it is in fact going rapidly. The yarn I am using is Norwegian Sandnes alpaca. The pattern for the squares I have found here awailable both in Norwegian and in English.