Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 22. september 2010

Jeg - en frøtyv

Aldri har jeg sett for meg at jeg har en karriere i den kriminelle verden, og skulle jeg først ende der hadde jeg aldri trodd at den ville starte som en frøtyv.
Men slik gikk det altså...
Jeg har litt blomsterfrø på hjernen for tiden, og nede i gaten her er det en have med de lekreste blomster. Et helt hjørne av hagen er full av de, og det hjørnet ligger ut mot veien.
Helt ytterst i hjørnet har det i høst stått noen vakre høye blomster, jeg aner som vanlig ikke hva de heter. I går så jeg at de var forvandlet til noen store brune frøkapsler - og vips - idet Leon brukte litt tid på å vanne gjerdestolpen - hadde jeg i et øyeblikk av sinnsforvirring knepet av en kapsel og vandret videre med en skatt i lommen.
Håper hageeieren kan tilgi meg, det gikk pent og pyntelig for seg, og ingen stilker ble skadet under udåden...
Så nå har jeg fire slags frø som skal i jorden - spennende!



Tusen takk for råd og hjelp i det forrige frøinnlegget mitt!
Jeg har en viss peiling på hvordan jeg skal gripe ann saken nå, og etter å ha funnet igjen TurboLotte som jeg hadde gjemt på et lurt sted i linkerotet mitt er jeg i grunnen klar for det meste. Hun har nemlig laget endel innlegg i bloggen sin for dummies, og til mitt hell handler flere av de om nettopp frø. Frøsanking for dummies, stiklingsformering for dummies, prikling for dummies, ja blir det ikke blomster hos meg neste sommer så vet ikke jeg :-)

I have never seen myself as a candidate to the crime world, and should it happend, I never would have guessed it should start as a seed thief...
But now I am - a seed thief I mean...
My head is filled with thoughts about flowers and seed these days, and when I passed a garden in my neighbourhood - Leon stopped for watering the fence - and in a split second - I had started my criminal life - as a seed thief. So now, included my leagal collected seeds from my own garden, I have four different seed types to grow next spring - yay :-) And when I found a blog with lots of gardentips for dummies (Norwegian) I have no excuse for not having homegrown flowers on my terass next summer.