Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 30. august 2010

Ta to

betal for en, vi spanderer den rimeligste...

Neida, jeg har ikke latt meg friste - vi trenger seriøst noen nye sofaputer.
Imidlertid skal jeg ikke skjule at jeg var snar til butikken da vi ble enige om at vi måtte ha noen nye.
OK - ta to, betal for en, den rimeligste er gratis - dette skulle vel ikke være særlig vanskelig å forstå for noen.
Jeg plukket ut en til kr. 199,90 og en til kr. 89,90 og trodde da at jeg skulle betale kr 199,90 - siden de da spanderte den billigste.
Da jeg kom til kassen - taste,taste - ble totalsummen kr. 144,90...
Jeg ble litt usikker, og etter å ha brydd hjernecellene et lite sekund, spurte jeg kassadamen om denne summen var riktig.
Ja da - smilte hun selvsikkert, den billigste er jo gratis...
Ehm, hvilken utregning har du brukt for å få til denne prisen da - spurte jeg forsiktig.
Litt stivere i masken svarte hun at - det er det kassen som regner ut, så dette er riktig!
Og på hvilken måte la du dette inn i kassasystemet, siden kassen har klart å regne ut den prisen da - spurte jeg litt dristig.
Jeg har lagt inn 1 stk av hver pute, og trukket fra 50% på hver av de - og denne summen er riktig! svarte hun nå ennå surere.
Vel, jeg syntes jeg hadde gjort mitt i denne saken, tastet kode og klar, og de ekstra 55,- kronene jeg tjente på dette legger jeg i en sparegris som kan slaktes ved neste finanskrise :-)



New pillows for my couch, and a long boring story of how I saved ten dollars :-)