Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 27. august 2010

Den som sparer

den har...

Jeg har hatt en stor opprydning i garnlageret mitt i sommer, og alt jeg har spart på som jeg egentlig vet at jeg aldri kommer til å bruke ble gitt til en god sak.
Det ble 6 kg lettere lager det :-)
Her skylder jeg på uvitenhet fra dag èn når jeg begyndte å strikke - allslags garn ble kjøpt for å prøves, og superkjøp av enslige garn nøster som helt sikkert kom til å bli noe fint en vakker dag. Og så har jeg jo samlet endel rester i løpet av disse årene da, etter prosjekter jeg har strikket ferdig. Da trenger jeg liksom ikke spare på et og et halvt nøste som er igjen, det er bankers at dette bare blir liggende ubrukt.
Så nå er garnlageret mitt passe stort, med garn jeg liker og kommer til å strikke av, og sirlig stashet på Ravelry :-)

En gang for lenge siden kjøpte jeg en samling av Silja garn...



Det ble strikket et par sokker i den nydelige grønnfargen, de ble fine de, men jeg syntes jeg ble så klam på føttene av å bruke sokkene. Så da var det jo kjempeflott at jeg hadde 18 nøster til...
Egentlig skulle denne samlingen vært med til den gode saken den også, men så fant jeg egentlig ut at jeg trenger et hjernedødt strikketøy utover høsten og vinteren - så disse skal få bli til et teppe i striper. Tenkte jeg skulle strikke rillestrikk med pinne 5 eller så, og lage tykkelsen på stripene ut fra garnmengden i hver farge. 18 nøster, jeg vet ikke om det er nok til et teppe jeg, og Silja garnet har vel gått ut av produksjon. Men kom det ikke et nytt garn til erstatning - noen som vet?

Tusen, tusen takk for alle gratulasjoner på den store dagen min i går - dere er så søte og snille!!
Dagen ble feiret med god mat, masse kake og fine presanger - og så fortsetter feiringen i morgen :-)

This summer I have cleared out my yarn stash, and 6 kilo were given to a social group. So now my stash is filled with only yarn I like and know will be used, and proper listed in Ravelry. This shot is of eh some skeins of Silja yarn that originally also was supposed to be given away. I bought a lot of this yarn, knitted one pair of socks, and didn't like the yarn in wear... So happily I had 18 skeins left...
But then I got the great idea that these skeins will become a blanket. Don't know if this is enough yarn, and the yarn is no longer produced - but somehow I remember that they made a replacement for the brand... Have to check that out...
So blanket, knitted in garterstitch, on needle 5mm or so, in stripes- that will be my fall and winterknitting - together with a lot of other knittings :-)
Thank you all so much for your greetings on my birthday - you are so sweet! I had a nice dinner, lots of cake and beutiful gifts - and will continue to celebrate tomorrow :-)